Lexus LC 500 5.0 Limited Edition

A japán cégnél nemcsak szeretnek vadat álmodni a mérnökök, de lehetőséget is kapnak megvalósítani ezeket az elsőre furcsa és roppant egyedi ötleteket. A modellpalettából pedig vitathatatlanul a legkirívóbb a jelenlegi Lexus LC 500 teszt szépsége, amely sajnos egyben az egyik legdrágább, és így legelérhetetlenebb is.

Futurisztikus és varázslatos külső formaterv jellemzi a Lexus LC 500 vonalait.

Futurisztikus és varázslatos külső formaterv jellemzi a Lexus LC 500 vonalait.

Amikor a Lexus a 2012-es Detroiti Autószalonon bemutatta az LF-LC tanulmányt, kevesen gondolták, hogy ez az autó végül ebben a formában jut el a bemutatótermekbe. Nem hittük, hogy a Lexus lesz annyira bátor, hogy egy ilyen merész designt sorozatban gyártson. Mindenesetre megtette, s a végeredmény olyan lett, mintha a japán űrkutatás egyik járművét a földre bocsátották volna.

A Lexus LC 500 teszt alanya fennhangon, már-már arrogánsan hirdeti, hogy egyike a legmerészebb, legeredetibb, legizgalmasabb sportkocsinak, amelyet valaha látott a világ. Nagyobb feltűnést egy Ferrarival sem lehetne kelteni az utakon, gyakorlatilag lehetetlen szerényen meghúzódva közlekedni vele, úgy vonzza a szemet. Pláne ebben az egyedi kék színben, ami mindezt csak fokozza.

A Lexus LC 500 színek esetében a mérnökök olyannyira komolyan vették a részleteket, hogy például ennek a kasmírkék színnek a festékanyaga a pigmentből mintegy 8 hónapos eljárással készül el egy 12 lépésből álló módszerrel, miközben 20 minőségellenőrzési pontot is beiktattak a folyamatba.

Az árnyalat most jelent meg először és csak az LC új, korlátozott darabszámú kiviteléhez, a Lexus LC 500 5.0 Limited Edition-höz rendelhető. De persze az utca embere más színben is megtorpan és rácsodálkozik a gyönyörű luxuskupéra. Jó elidőzni mellette, csak úgy a mozdulatlanságban nézegetni, vizsgálni a meghökkentő részleteit, körbejárni újra és újra, élvezni ezt a formavilágot. És persze a látványorgia egyenes arányban van az Lexus LC 500 teszt során kapott vezetési élménnyel is. A pompázatos idomok alatt rejtőző technológia és műszaki tartalom abszolút a luxuskategória. Nagyjából az a szint, ahova egy komolyabb Maserati tartozik.

A Lexus LC 500 teszt során próbált modell 5,0 literes, V8-as motorjában valami veszedelmes erő lakozik. Elképesztő, hogy milyen kifinomultan dolgozik a 477 lóerő.

A Lexus LC 500 teszt során próbált modell 5,0 literes, V8-as motorjában valami veszedelmes erő lakozik. Elképesztő, hogy milyen kifinomultan dolgozik a 477 lóerő.

A Lexus LC 500 adatok önmagukért beszélnek, az 5,0 literes, V8-as motorban valami veszedelmes erő lakozik. Persze ez már a számok alapján is sejthető, ha vetünk egy pillantást a menetteljesítményekre. Halálhörgés, siralom kísérheti utunkat, ha nem figyelünk oda eléggé. A már indításkor öblös hangú erőforrás 477 lóerős, s persze alapból harapós.

A Lexus LC-ben egyébként több vezetési mód közül választhatunk, és még egy ilyen veszedelemben is van Eco-mód. Ekkor elméletileg lomhább a motor és kedvezőbb a fogyasztás. Nos, ez igaz, de csupán egy fokkal lassabb a gyorsulás és csak egy cseppet kisebb az étvágy. Meg hát valószínűleg ezen a nívón már mindegy, hogy a Lexus LC 500 fogyasztás 18 vagy éppen 20 liter. Ha meg esetleg valaki mégiscsak spórolni szeretne ezen a szinten és ebben az árkategóriában, annak ott van pár literrel rövidebben a Lexus LS 500h, kevésbé sportosan ugyan, de rettentő elegánsan.

A nagy élvezetet azonban ez adja, meg ha Sport+ módra váltunk és kikapcsoljuk a kipörgésgátlót. A gyorsulás az 540 Nm-es nyomatékkal olyan mint egy kilövés a Tanegasima Űrközpontból, amihez jön még a nyolc hengeres érces, fémes hangorkán a motortérből, miközben az új 10 fokozatú automatikus váltó, mint a villám pakolgatja a sebességeket. Őrület, de ennek ellenére a Lexus LC 500 teszt során próbált veszedelem mégis egy nagyon jóindulatú autó, csak nyilván a megfelelő alázattal kell bánni vele.

Ahogy a külső megjelenés, úgy a Lexus LC 500 interior sem hétköznapi.

Ahogy a külső megjelenés, úgy a Lexus LC 500 interior sem hétköznapi.

 

Persze ehhez előbb ki kell igazodnia a sofőrnek a vezetőülésben, mert hát a belsőre sem az egyszerűség a jellemző. Az utastérben talán egy hajszálnyival kevésbé futurisztikus a hangulat, de a sportautóknál ismert receptet itt is felhasználták. Mély üléspont, kiváló oldaltartású bőr sportülések, lőrés-szerű ablakok, kiváló fogású kormány. A Lexus LC 500 interior, a sok bőr és fém roppant elegáns és sportos hangulatot áraszt, igaz, a négyszemélyes kupé tisztességes méretei ellenére is valójában inkább csak két plusz kétszemélyes.

A belsőépítészet aranyérmet ér, ám mégsem minden tökéletes, mert ennek az autónak is van hiányossága. Ráadásul elég bosszantó, mert a Lexus LC 500 5.0 Limited Edition ára 30 millió forint, és aki kifizeti ezt, az joggal várhatja el, hogy szereljenek bele egy normális, érintős irányítórendszert, vagy ahogy hivatalosan hívják, egy touchpadot. Már rég gyenge pontja ez a szerkezet a márkának, így remélhetőleg hamarosan nyugdíjba is zavarják őket. Most még azonban ezzel kell szenvednie a tulajdonosoknak, függetlenül a Lexus árak színvonalától. A műszerfal tetején trónoló központi kijelzőt a váltó melletti érintőpadról lehet irányítani, ám nagyon körülményesen és pontatlanul működik a kurzora. Sokszor idegesítő, ráadásul menet közben még balesetveszélyes is, mert sok időt vesz el a figyelmünkből.

Lexus LC 500 tesztautónk Limited Edition változatának esetében a belsőtér exkluzivitását csak tovább fokozta az utastérben uralkodó óceánkék szín. Ilyen az ajtóburkolatok felső része, a kormánykerék, a műszerfal és a középső kartámaszt borító félanilin bőr, ugyanakkor mindezt látványosan ellenpontozza az ülések fehér bőrkárpitozása, valamint a váltókar körül és az Alcantara ajtópaneleken látható élénk narancssárga burkolat. Pillanatok alatt otthon tudjuk benne magunkat érezni, hát még ha bekapcsoljuk a 13 hangszórós Mark Levinson hangrendszert. Persze az autós füle számára a legjobb koncert ebben a kocsiban elölről szól, a motortérből.

A cég megint nagyot alkotott, a japán mesterek páratlan kifinomultságának végterméke a Lexus LC 500 teszt alatt kipróbálhatott autó. Sajnos nálunk csak keveseknek adatik majd meg kiélvezni a benne rejlő lehetőségeket és élményeket.Lexus

LC 500 műszaki adatok
Motor: 4969 cm3
Teljesítmény: 477 LE, 540 Nm
Végsebesség: 270 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 4,7 s

Lexus LC 500 fogyasztás: 15,4 l/100 km
Lexus LC 500 ár: 30 300 000 Ft

Lexus LC 500 5.0 Limited Edition tesztautó ára: 30 950 000 Ft

Lexus LC 500 vélemények
Külső: 5
Belső: 4
Ár/érték: 4

Előny/hátrány
+ Bomba forma, luxus belső, vezetési élmény, brutális erő
– Nagy tömeg, elavult fedélzeti számítógép, valójában csak kétszemélyes