Azt már régen tudjuk, hogy a CNG technológia az egyik legjobb megoldás a gépjárművek környezetszennyezésének csökkentésre, bár sajnos a feltöltéshez szükséges infrastruktúra hazánkban kicsit lassan akar kiépülni. Pedig a zöldülés mellett rendkívül költséghatékony üzemeltetést is biztosít a tulajdonosnak.

Nincs ez másképpen a Seat Arona TGI változatának esetében sem. A sűrített földgáz alkalmazása akár 25 százalékkal is csökkentheti a szén-dioxid-kibocsátást, nitrogén-oxidból pedig akár 75 százalékkal is kevesebb kerülhet a levegőbe.

A Seat Arona TGI motorterében egy háromhengeres 12 szelepes 1.0 TGI erőforrás lapul, melyet három gáztartály lát el mintegy 400 kilométerre elegendő üzemanyaggal.

A Seat Arona TGI motorterében egy háromhengeres 12 szelepes 1.0 TGI erőforrás lapul, melyet három gáztartály lát el mintegy 400 kilométerre elegendő üzemanyaggal.

A CNG lényegesen hatékonyabb, mint akár a dízel, a benzin vagy akár az LPG. 1 kg sűrített földgázból nyert energia 2 liter LPG, 1.3 liter dízel vagy 1.5 liter benzinből kinyert energiának felel meg.

A Seat Arona TGI azonos rendszerekkel készül, mint a 1.0 TSI változat, csak olyan speciális alkatrészekkel egészíti ki a gyártó, melyek alkalmassá teszik a CNG általi üzemeltetésre. Motorterében egy háromhengeres, 12 szelepes 1.0 TGI erőforrás lapul, melyet három gáztartály lát el üzemanyaggal mintegy 400 kilométerre elegendő üzemanyaggal.

A benzinüzemre történő automatikus váltásnak köszönhetően ez a hatótávolság még további 160 kilométerrel képes kiegészülni. Maximális sebessége 172 km/óra, a 100-as gyorsulást pedig 12,8 másodperc alatt éri el. Annak ellenére, hogy a tartályokat a csomagtér alatt helyezték el, a Seat Arona TGI így is 282 literes csomagteret biztosít számunkra.