Az egyedi külső nem meglepő a Renault-tól, van, hogy kicsit jobban, és van, hogy kevésbe tér el a megszokottól. Ugyanakkor az állandó benne, hogy mindig másképp, más formával próbálja eltalálni a vásárlói igényeket.

A kísérletező kedv épp oly töretlen a franciáknál, mint volt a sztahanovistáknál a teljesítmény fokozása. Igaz ugyan, hogy az új Mégane-nak ezúttal nem lett annyira merész a designja, mint a kettővel ezelőtti 2003-as Év Autója kacsaseggű sorozaté, de ez sem átlagos. Van rajta pár extrém megoldás, ám ennek ellenére mégis jól belesimul az utcaképbe az autó. Talán azért van így mert a sziluettje teljesen hétköznapi, oldalról pont olyan mint a többi, ám az orra és a feneke kellően egyedi.

Hihetetlenül látványosak az új Renault Mégane 1.5 dCi LED-es nyúlvánnyal kiegészített első lámpái, mint ahogy az emblémáig érő hátsó diódás fényszórók is. Szintén az egyediséget erősíti a motorháztető rafinált domborítási mintája és a süllyesztés az ajtók alján. Ez utóbbi egyébként minden új Renault-nál megfigyelhető dizájn elem. Ezek a megoldások különlegessé teszik a Mégane-t, ám nem eltúlzottak, elnagyoltak, hanem minden jól eltalált, arányos rajta. Olyanra tervezték, hogy mindenkinek tetsszen, univerzális forma, néhány extra megoldással.

Hihetetlenül látványosak az új Renault Mégane 1.5 dCi, LED-es nyúlvánnyal kiegészített első lámpái, mint ahogy az emblémáig érő hátsó diódás fényszórók is.

Hihetetlenül látványosak az új Renault Mégane 1.5 dCi, LED-es nyúlvánnyal kiegészített első lámpái, mint ahogy az emblémáig érő hátsó diódás fényszórók is.

A Renault Mégane vélemények persze megoszlanak általában, de mindentől függetlenül egy igazán kellemes és masszív autó benyomását kelti számunkra, és valójában is az. Ezt annak alapján bátran kijelenthetjük, hogy az autóteszt során a majdnem alapmodell járt nálunk, amiben életszerűbben megtapasztalhattuk, milyen is a franciák új reménysége.

Ez a kocsi ugyanis nem az extráival, hanem a képességeivel győzi meg a vásárlót. Az utastér minősége nem rossz, és bár nincs azon a szinten, mint a nagy német ellenfeleké, mégis kellemesen érezzük magunkat a Mégane-ban. A műszerfal alakja jó, műanyagjai felül puhák, alul kemények, de kellemesek a szemnek és a kéznek is. Minden finoman működik, ami a kezünkbe kerül, vagy amihez a kezünk hozzá ér.

Az új Renault Mégane 1.5 dCi széltében és hosszában bőséges helykínálatával, valamint viszonylag nagy, 384 literes a csomagtartójával a családosoknak is abszolút megfelelő gép.

Az új Renault Mégane 1.5 dCi széltében és hosszában bőséges helykínálatával, valamint viszonylag nagy, 384 literes a csomagtartójával a családosoknak is abszolút megfelelő gép.

Ebben az olcsó modellben a bőrkormány és a négy elektromos ablak jelenti csak az extrát az alapváltozathoz képest. Ugyanakkor már a legolcsóbb Renault Mégane-ban is széria az ABS az AFU vészfékasszisztenssel, az ESC menetstabilizátor, az emelkedőn elindulást segítő HSA rendszer. De az alapfelszereltség tartalma a keréknyomás-ellenőrző, a nyolc légzsák, a központi ajtózár, a tempomat, az elektromosan állítható, fűthető külső tükrök integrált LED irányjelzővel, a kormányról vezérelhető audio, az elektromos szervokormány, és még sok más. Szóval, nem érezzük úgy magunkat, mintha valami kiszuperált, fapados autóban ülnénk, rengeteg vezetéstámogató rendszerrel szerelték fel.

Az egyik legjobb kiegészítő az emelkedőn elindulást segítő rendszer, amelynek köszönhetően nem gurul vissza az autó, ha lelépünk a fékről. Az új Renault Mégane 1.5 dCi széltében és hosszában bőséges helykínálatával, valamint viszonylag nagy, 384 literes a csomagtartójával a családosoknak is abszolút megfelelő gép. Egyedül talán a hátsó fejtér korlátozott kissé a 182 centi felettiek számára.

A Renault évtizedek óta megbízható, valamint takarékos dízelmotorokat csinál, a 90 lóerős 1.5 dCi is régi kipróbált darab, és sok francia modellben bizonyított már. Ami az autóteszt alkalmával az indítás után egyből feltűnt számunkra, hogy nincs hangja ennek az erőforrásnak, ami gázolajos motortól meglepő. Nagyobb és drágább autóknál szokhattuk meg, hogy ennyire a csend uralja az utasteret. Nagyon jól sikerült a Mégane zajszigetelése, a hajtómű morgását csak lehúzott ablaknál lehet hallani.

Az utazási komforttal sincs gond, a rugózása egyszerre kényelmes és feszes, maga a motor pedig kategóriájában közel van a tökéleteshez. Már alulról, kis fordulattól húz, ami a hirtelen előzéseknél jól jön, feljebb persze már alább hagy a lendület, de ez nem versenyautó, és parádés a fogyasztása. Bármily hihetetlenül is hangzik, városban 4 liter/100 km körül eljárunk ezzel a dízellel. Persze ebbe a jó városi eredménybe besegít a start-stop rendszer is.

Az EuroNCAP töréstesztjén is a maximális öt csillagot kapó új Renault Mégane egy egészen jól sikerült, szerethető autó, és ez az ilyen, kevésbé agyonextrázott modell kipróbálása során derül ki igazán. Ha a franciák célja az volt, hogy felnőjenek az erős német konkurenciához, ez hellyel-közzel sikerült is. Ugyanakkor ár-érték arányban talán még túl is tettek rajtuk. A Renault Mégane 1.5 dCi tényleg ideális vétel.

Renault Mégane 1.5 dCi műszaki adatok
Motor: 1461 cm3
Teljesítmény: 90 LE, 220 Nm
Végsebesség: 174 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 13,4 s

Renault Mégane 1.5 dCi fogyasztás: 4,1 l/100 km
Renault Mégane 1.5 dCi ár: 4 799 000 Ft

Renault Mégane 1.5 dCi Zen tesztautó ára: 5 779 000 Ft

Renault Mégane 1.5 dCi vélemények
Külső: 4
Belső: 4
Ár/érték: 5

Előny/hátrány
+ Parádés fogyasztás, jó motor, érdekes forma, jó ár, zajszigetelés
– Egy-két műanyagelem minősége, kissé magas küszöb a csomagtartóban