Mindenkivel előfordult már, hogy hibázott. Ám az a 2,3 millió ember, aki mellette döntött, biztosan nem tartja tévedésnek, hogy ezt a modellt választotta. Nálunk a Nissan Qashqai 1.6 dCi járt, és nyugodtan szívvel kijelenthetjük, hogy még jobb lett, mint volt.

A Qashqai utasterének ergonómiájába eddig is nehezen köthettünk volna bele, de azért valamennyit itt is módosítottak.

A Qashqai utasterének ergonómiájába eddig is nehezen köthettünk volna bele, de azért valamennyit itt is módosítottak.

Már több mint tíz éve, hogy a japánok a Qashqai piacra dobásával életre hívták a C szabadidő-autó szegmenst, ahol a 10,3%-os piaci részesedéssel azóta is éllovasok. –És nem alaptalanul ennyire pozitívak a Nissan Qashqai vélemények, mert valóban ez az egyik legjobb alsó-közepes SUV.

Ahogy arról már korábban bővebben is beszámoltunk, a második szériás Nissan Qashqai facelift 2017-ben megtörtént, és jól látható, hogy nem vették félvállról a munkát. A kocsi orrát teljesen átdolgozták, középpontjában már a Nissan ikonikus V-motion hűtőrácsának legújabb változata áll, de többek között új a LED-es nappali világítás, és a tompított is megkapta az adaptív elsőfényszóró-rendszert.

Az utastér ergonómiájába eddig is nehezen köthettünk volna bele, de azért valamennyit itt is módosítottak. Beszállva a mi kis Nissan Qashqai 1.6 dCi tesztautónkba egyből szembetűnő az új kormánykerék a sok gombbal. Az N-Connecta szinttől teljesen átdolgozott ülések kerültek az autóba, az Acenta felszereltségtől pedig megjelenik az eddiginél tartósabb üléskárpit. Ez utóbbi, az olcsó nylonkárpit volt amúgy a kocsi egyik legkritizálhatóbb pontja.

A nálunk járt Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 lóerős teljesítménye bőségesen elég mindenre.

A nálunk járt Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 lóerős teljesítménye bőségesen elég mindenre.

A frissítéskor rágyúrtak a zajcsillapításra is, s az új Nissan Qashqai határozottan javult a zörgések és rezgések kiszűrése terén. Az első ajtókba és a hátsó kerékívek mögé több és jobb minőségű zajcsillapító anyag került, amivel még tovább fokozták az eddig is jó komfortját. A helykínálat és a kényelem nem változott, kellően tágas a hátsó sorban is, azonban a második sor utasai továbbra sem kapnak légbeömlőt vagy ülésfűtést.

A modell megtartotta hatékony motorválasztékát. Az autóteszt alatt nálunk járt Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 lóerős teljesítménye bőségesen elég mindenre. A Renault turbódízel erőforrása gyors és rugalmas, abszolút ideális a hétköznapi közlekedésre. Az 5-6 liter körüli Nissan Qashqai fogyasztás pedig baráti. Kritikát azzal kapcsolatban fogalmazhatunk meg, hogy a kuplung-gáz összhangját még mindig nem javították ki. A legalul kissé gyengélkedő egység hajlamos a lefulladásra.

A japánok persze pontosan tudják, milyen jó kis autót hoztak össze, s ennek megfelelő a Nissan Qashqai ár kialakítása is. Egy jobban felszerelt, dízelmotoros modell, dögös alufelnikkel már alulról súrolja a 10 millió forintot. A nálunk járt Nissan Qashqai 1.6 dCi teszt alanya például 9 715 000 Ft, ami azért már elég combos.