Megszokhattuk már az előző generációknál, hogy a Toyota Prius cseppet sem illik az európai stílusú autók közé.

Talán még a legutóbbi, a harmadik generáció volt számunkra is valamelyest fogyasztható formájú. A hibrid autó legújabb változata azonban teljesen más, nagyon kirí a mifelénk mindennapos kocsik közül, és az elsőre látszik, hogy nem feltétlenül a szépségre törekedtek a megalkotói.

Annyira extrém designjt kapott a mostani kiadás, mintha a japánok egy másik dimenzióba tervezték volna. Még a  legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban is igazi különc, amelyet többször körbe kell járni, hogy befogadjuk a formáját. Ugyanakkor vitathatatlan egyéniség az éles és formabontó vonalaival, felettébb üde és fura színfoltja az utcaképnek.

Vitathatatlan egyéniség az éles és formabontó vonalaival, üde és fura színfoltja az utcaképnek, a Toyota Prius fogyasztás pedig városban is 3,8 liter körül alakult.

Vitathatatlan egyéniség az éles és formabontó vonalaival, üde és fura színfoltja az utcaképnek, a Toyota Prius fogyasztás pedig városban is 3,8 liter körül alakult.

Az autóteszt alatt gyorsan kiderült, hogy amilyen a külső, olyan a belső is. Sci-fis. A Toyota Prius 4-ben uralkodik a digitális világ. Színes az összes kijelző, s az egyszerű és jól átlátható Suzukikhoz szokott magyar autósnak komoly fejfájást okoz az eligazodás a központi kijelzőn, a középső óracsoporton, vagy a különféle takarékossági grafikonokon. De hát a Prius már csak ilyen.

Dicsérendő, hogy emberibb műanyagokat használnak a belsejében, remek az összeszerelés, a komfortérzet. A kocsi hangtalansága pedig lenyűgöző. A taxisoknak szomorúság, hogy kisebb lett belül az elődjénél, de családi használatra abszolút megfelel, sőt, tágas is. A csomagtartó 56 literrel 502 literre nőtt, ami igen soknak számít egy ötajtósnál.

A fejlődés töretlen, amit az is bizonyít, hogy a Toyota Prius 4 esetében már erősebb a villanymotor és az akkumulátor, így az elektromos hajtás is gyorsabb, a benzinmotor pedig kevesebbet pörög, ergo a Toyota Prius fogyasztás takarékosabb. A benzinmotor ugyanaz, ami eddig volt, tehát 1,8-as, hengerenkénti szívócső-befecskendezéses, de csökkentették a belső súrlódásait, ezáltal jobban keveri a beszívott üzemanyag-levegő keveréket. –És valóban. A Toyota Prius fogyasztás mesébe illő lett, mert nem lehet másképp jellemezni azt, hogy városban a gyorsteszt alatt a hibrid autó mindössze 3,8 litert evett átlagban, és ez minden különösebb odafigyelés nélkül is hozható.

A Toyota Prius negyedik generációja furcsa jelenség és drága, a nálunk járt, gazdagon felszerelt Toyota Prius 1.8L (HV) 18H Executive ára 11,19 millió forint, de finom – röviden összegezve.

Persze az átlagos hibridárak mértéke miatt mifelénk még nem annyira a környezettudatosság iránti elkötelezettség jelképe ez az autó, mint mondjuk Japánban vagy Amerikában, az azonban biztos, rosszat nem húz, aki ezt választja.