Mazda 3 2.0 Skyactive-G122 Plus

Ma már teljesen elfogadott, hogy egy jól sikerült formaterv az adott márka egész arculatát meghatározza. A Mazda még ma is a 2010-ben bemutatott Kodo-design alapján tervezi meg az autóit, ami érthető, mert akkor nagyon eltaláltak valamit ezzel a stílussal. Napjainkban is épp oly csábító, mint anno.

A megújult Mazda 3 egész formája szoborszerűen egybeöntött, sportos, stílusos, elölről, hátulról. Egy aszfaltra tervezett iparművészeti alkotás.

A megújult Mazda 3 egész formája szoborszerűen egybeöntött, sportos, stílusos, elölről, hátulról. Egy aszfaltra tervezett iparművészeti alkotás.

Az új Mazda 3 már a negyedik generációt jelenti és bár a sziluettje eléggé hasonlít az elődjére, az eleje a keskeny lámpák miatt mégis jóval sportosabb külsőt kölcsönöz neki. A nagyra nőtt hűtőrács itt is harmonikusan simul bele az autó orrába, látszik, nem először rajzoltak ilyet a gyár tervezői. Sokan mondták, hogy a most kifutó Mazda 3 a 6-os kicsinyített változata volt, talán van is benne valami, de ennél már inkább a Mazda CX-5-ös stílusa érződik.

Ebben a kiadásban már nemcsak előre, hanem hátra is LED-es lámpák kerültek, amik azon túl, hogy egyedi karaktert adnak a kocsi fenekének, igaz műgonddal lettek megrajzolva. A megújult Mazda 3 egész formája szoborszerűen egybeöntött, mintha nem is egy a hétköznapokra tervezett guruló szállítóeszköz lenne, hanem egy aszfaltra tervezett iparművészeti alkotás. Ezen a kocsin nincsenek élre vasalt szigorú vonalak, sokkal inkább a lágy domborulatok dominálnak. Ma ugyan nem ennek a stílusnak a forradalmát éljük, mégis, a kompaktok között a legszebb autók egyike az új Mazda 3.

Ha nincs is még ott, de az utastér a prémium kompaktok irányába lépett, és a kellemes környezet már az első beüléskor elcsábítja az embert. Még a rengeteg fekete ellenére is azt éreztük, jó helyen vagyunk, s ez a kocsi rendben van. Sokat dob a komfortérzeten a sok króm és bőr, a minőségi műanyagok, no meg a kifogástalan összeszerelés, a precíz kidolgozás.

Az új Mazda 3 műszerfal ismerős lehet, mivel az elődét csiszolták tovább, de a központi kijelző technikáján sajnos nem változtattak. A szerkezetet a két ülés között, a forgó-nyomótárcsás verzióval irányíthatjuk, és akár csak a kifutóban, ebben is sokszor körülményes a használata. A kényelemmel nincs baj, az ülések jól párnázottak, talán csak a hátra ülők komfortérzete csorbulhat, mert oda bizony a beszállás is kicsit macerásabb a lejtős tető és a vastag C-oszlop miatt. De ha már elhelyezkedtünk hátul sem érezzük szűknek a teret. A Mazda 3 csomagtér mérete egyébként a kategória átlagát hozza, 358 literes.

Az utastér minőségi kidolgozása már hosszú évek óta erőssége a márkának, és nincs ez másképpen az új Mazda 3 esetében sem.

Az utastér minőségi kidolgozása már hosszú évek óta erőssége a márkának, és nincs ez másképpen az új Mazda 3 esetében sem.

 

A mazdások valamiért ragaszkodnak a nagy motorokhoz, így nem is értjük, hogy a dízelölő zöldek miért nem vonultak már utcára az effajta renitens magatartás láttán. Az új 3-as Euro6d Temp kibocsájtási normának természetesen megfelelő kétliteres benzinmotorja ugyanis jó nagynak számít manapság, aminek ráadásul létezik még vadabb, 181 lóerős Skyactive-X névre hallgató benzines változata is. Igaz, a mostani, az új Mazda 3 teszt során próbált gépet viszont csak a gyengébb, bár gyengének mégsem nevezhető 122 lovas erőforrás hajtotta. Az új Mazda 3 fogyasztása városban 8 liter körüli alakult, ami teljesen átlagos adatnak számít egy ekkora motortól, ahogy a 6.4 literes vegyes szintén. Más benzinesek ezt kisebb lökettérfogattal is simán szokták produkálni.

Kövezzenek bár meg minket, de még mindig jó érzés az olyan kvázi nagyobb benzines motorokat hajtani, mint amivel az új Mazda 3 teszt alatt nálunk járt modellt is felszerelték.

Kövezzenek bár meg minket, de még mindig jó érzés az olyan kvázi nagyobb benzines motorokat hajtani, mint amivel az új Mazda 3 teszt alatt nálunk járt modellt is felszerelték.

A kocsi vezetése kényelmes és egyszerű, a kormányzás precíz. A hatfokozatú kézi váltó a márkától megszokottan hagyományosan rövid úton jár, jól kézre esik, de keményen, karcosan kapcsolható. Igazából a vezetés terén kiugró változást nem hozott a megújult Mazda 3, egyedül az tűnik fel, hogy még jobb lett a zajszigetelés. Haladáskor az egyetlen kritizálható pont a C-oszlop, ami nagyon vaskos, így a kilátás erősen korlátozott hátra, s ez rendesen megnehezíti a sofőr dolgát. A Mazda különcségét erősíti az ablaktörlőbe épített szélvédőmosó. Ezzel a megoldással is szintet lépett a márka a kompaktosztályban, ám valószínűleg valamivel drágábbá is teszi az autót.

Sokan imádják a mai Mazdák formavilágát, dizájnját, ám újonnan azért nem olcsó autó. Az új Mazda 3 ára is borsos, ám a kapott szolgáltatás és az érték is nagy. Már alapáron is rengeteg mindent megtalálunk benne. Minden konkurensnél plusz pénzt kérnek az olyan extrákért, mint például a head-up display, a bőrözött kormány, az adaptív tempomat vagy a navigációs központi kijelző, hogy csak néhányat említsünk. Na, ezek ebben a szépségben már alapáron járnak.

Összességében elmondhatjuk, hogy komoly technikai újdonságot nem produkál az új Mazda 3-as, ám az összkép mégis hibátlan. Sportos nózi, s jó a popsi, a külső nem is szorul további magyarázatra, s valószínűleg jó ideig bámulni fogják még az utakon ezt a kocsit. Egy biztos, aki mindennapi esztétikai élményre és minőségre vágyik, s meg is engedheti magának az új Mazda 3-ast, az jól fog járni vele.

Mazda 3 2.0 Skyactive műszaki adatok
Motor: 1998 cm3
Teljesítmény: 122 LE, 213 Nm
Végsebesség: 202 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 10,4 s

Mazda 3 2.0 Skyactive fogyasztás: 6,4 l/100 km
Mazda 3 ár: 7 939 900 Ft

Mazda 3 2.0 Skyactive-G122 Plus tesztautó ára: 8 479 900 Ft

Mazda 3 2.0 Skyactive vélemények
Külső: 5
Belső: 4
Ár/érték: 4

Előny/hátrány
+ Jó dizájn, kellemes, minőségi belső, jó vezethetőség, gazdag alapfelszereltség
– Karcos váltó, rossz kilátás hátra, vastag C-oszlop, bonyolult rádióváltás, szerény motorválaszték