Kabát Péter napjainkban az Újpestnél sportkoordinátorként dolgozik, televíziós műsorokban szerepel, de az aktív sport sem maradt el, hiszen futsalozik.
– Mikor szerezted meg a jogosítványodat?
– Tizennyolc évesen, a legkorábban, amikor lehetett. Alapdolognak tartottam, hogy tudjak vezetni és az engedélyem is meg legyen hozzá. Mivel fociztam, az edzésekre is el kellett jutnom, és a mindennapi életemben is fontos volt. Szerettem, szeretek is vezetni.
– Könnyen ment?
– A vezetéssel egyáltalán nem volt gond, a KRESZ- vizsgával inkább, mert azt tanulni is kellett. Persze azért túl nagy problémát az sem jelentett.
– Mikor lett meg az első autód?
– Közvetlen utána. Volt félretett pénzem és a szüleim is kisegítettek. Az első egy használt 1.6-os Opel Kadett lett.
– Miért ezt választottad?
– Tetszett is, olyan nagyon drága sem volt, és ennyi pénz állt akkor a rendelkezésemre. Drágábbat nem is igen tudtam volna venni. Jó megoldásnak gondoltam, és igazam is lett.
– Vagány dolog volt 18 évesen saját kocsival járni?
– Persze, beülhettek a barátok.
– Meddig volt meg?
– Talán egy év múlva cseréltem le. Akkor már játszottam, több pénzem volt és lecseréltem egy másik Opelre, egy fehérre. Az se volt új, de jobb állapotban volt, és így előrelépésnek gondoltam.
– Sokszor cseréltél autót?
– Olyan sokszor nem. Hét évig fociztam külföldön, és kint mindig kaptam szponzor autót, venni nem kellett. Minden kinti klubnak van autós szponzora VW, Audi, vagy Seat, és a szerződésben benne van az autóhasználat, hiszen az edzésekre, meccsekre el kell jutni. Az üzemanyagköltség természetesen az enyém, de a kötelező szerviz a klubra tartozik.
– Milyen autóid voltak még?
– Volt még Opel, Golf 3-as GTI, egy tiszta új fekete Honda Civic. Utána kerültem ki külföldre. Ott volt Seat, VW, Mitsubishi. 2008-ban vettem egy majdnem új, pár hónapos Audi 5-öst, amit tíz évig, egészen tavalyig használtam.
– Mivel jársz most?
– Az Újpest szponzor autójával, egy VW Golf-fal.
– Milyen fajta autókat szeretsz?
– Szeretem a dzsippeket, de inkább a sportos, gyors autókat, amilyen az Audi-m is volt. Sok jó kocsi van. Előbb-utóbb valószínűleg fogok venni egy Audi RS 5-öt. Ez nem márkahűség, egyszerűen ezt szeretem. Ez olyan, mint hogy nem Adidas-ban, hanem mindig Nike cipőben fociztam.
– Mi fontos egy autóban?
– A legfontosabb, hogy legyen benne kormány, két ülés, és tudjak vele menni. – De a viccet félre téve, hogy gyors legyen, és ne hagyjon cserben. Az Audi ebből a szempontból jó választás volt. Régebben figyeltem a jó hangtechnikára is.
– Rendet tartasz az autódban?
– Azt nem mondom, hogy tökéletes tisztaság van benne, de egy hónapban legalább egyszer lemosatom.
– Hogyan vezetsz?
– Gyorsan, sportosan, a szabályokat betartóan és türelmetlenül. Nem bírom, ha totyognak, ha szerencsétlenkednek. Sok rossz sofőr van az úton, és emiatt sok a baleset. Engem csak néha büntettek és inkább kint.
– Mi volt a legnagyobb sebesség, amit kipróbáltál?
– Az Audival még Németországban 250. Annyival lehetett menni, utána letilt az autó. Mivel a kocsi biztonságos volt, nem is éreztem a veszélyt, de ma már nem tenném meg. Akkor sietnem kellett, késében voltam.
– Volt baleseted?
– Csak kisebb koccanások.
– Hogyan viseled a szabálytalankodókat?
– Nem szállok, ki, nem mutogatok, legfeljebb dudálok.
– Mi volt a leghosszabb táv, amit egy huzamban levezettél?
– 2000 km, amikor nyaralni mentünk.
– Hol szeretsz jobban vezetni?
– Külföldön. Jobbak az utak, jobban, kényelmesebben lehet menni. Törökországban ugyan nem nagyon használnak indexet, sokat dudálnak, a két sávos úton négyen mennek egymás mellett, de még sem láttam nagyobb balesetet.
– Mi volt a legjobb autó, amit vezethettél?
– Ültem Porsche-ban, Ferrari-ban, de az RS 5 mindegyiknél jobban tetszett. Ferrari-t magyar utakra nem is vennék.
– Ha sok pénzed lenne, mit vennél legszívesebben?
– Esetleg egy Lamborghini-t, vagy egy Bugatti Veyron-t. A nagy amerikai oldtimerek például nem érdekelnek különösebben.
– Milyen kocsi illik legjobban Kabát Péterhez, a válogatott focistához?
– Az A5-t elajándékoztam egy alapítványnak, egy hátrányos helyzetű gyermekekkel foglakozó egyesületnek.
Büszke vagyok arra, hogy ezzel segíteni tudtam. Most a szponzor autóval járok, ami egy új Golf, egy jó, kényelmes, automata, keveset fogyasztó kocsi, de azért szeretnék majd venni egy új saját autót. Hogy milyet? Még kialakulóban van…