Nem lehet könnyű azoknak a formatervezőknek, akik szabadidő-autók alkotására adják a fejüket, az új Skoda Enyaq iV esetében most mégis sikerült valami finomságot csempészniük a vonalakba.

Persze az első, teljesen elektromos Skoda SUV legfőbb érdeme mégsem a külcsín, sokkal inkább a környezetvédelem. Az autó már arra a MEB építőkészletre lett összerakva, ami kimondottan a VW konszern villanyautói számára készült.

A Skoda Enyaq iV utastere már valóban egy magasabb kategória színvonalát idézi.

A Skoda Enyaq iV utastere már valóban egy magasabb kategória színvonalát idézi.

Ez jóval nagyobb szabadságot ad a mérnököknek, jobban tudnak játszani a térbeli lehetőségekkel, és ez már a Skoda Enyaq iV méretek esetében is visszaköszön. Bár külső méretei, valamelyest elmaradnak a Kodiaqétól, a beltér mégis hasonlóan nagyvonalú. Hovatovább, esetében még a BMW X6-osnál tavaly ősszel megismert, és bár nem túl hasznos, de annál látványosabb világító hűtőrács is rendelhető lesz.

Az újdonság bevezetéskor három különböző akkumulátor kapacitással és öt teljesítményszinten lesz elérhető. A belépő az új Skoda Enyaq iV 50, mely 55 kWh-s kapacitással és 148 lóerős villanymotorjával 340 kilométeres hatótávot tudhat majd magénak, ezt követi az iV 60-as170 lóerővel és 390 kilométerrel, illetve a legnagyobb iV 80-as, mellyel akár már 510 kilométert is megtehetünk egy töltéssel.

A három hátul hajtott változatot két összekeres változat egészíti majd ki mintegy 460 kilométeres hatótávval, melyek közül az iV 80X változata 261 lóerőt, illetve az új Skoda Enyaq iV RS már 301 lovat lesz képes az aszfaltra küldeni. Utóbbi a 100-as gyorsulást 6.2 másodpercben produkálja, míg a végsebesség 180 kilométerben lett maximálva.