A nyár alapvetően a koncertek ideje, de emellett a Kelemen Kabátban jelenleg új LP-n dolgozik és egy új videóklip is várható még ezen a nyáron.

– Mikor szerezted meg a jogosítványodat?
– Viszonylag későn, 28 évesen. Akkor költöztem ki a belvárosból, ahol szinte indokolatlan autóval közlekedni. Frekventált részen laktam, ahonnan minden fontos helyet akár negyedórás gyaloglással is elértem. A tömegközlekedéssel is teljesen elégedett voltam. Nem rosszabb más európai nagyvárosokénál. A másik indok, hogy született egy gyermekem, és ehhez is fontos volt.

– Könnyen megszerezted?
– A KRESZ-t másodikra, a forgalmit elsőre.

– Mi volt az első autód?
– Egy jól felépített, kényelmes, erős, 2000-es Nissan Primera automata váltóval és napfénytetővel. Nem szeretem a japán autókban, hogy nincs bennük meg a masszív érzés, de ez nem ilyen volt. Magas vagyok, a nagyobb autókat szeretem, és ez éppen megfelelt. Két évig jártam vele, akkor cseréltem le a mostani autómra, ami egy E39 BMW 5-ös, és lassan 20 éves. Erre is igaz, hogy a régiek jobban össze vannak rakva, mint a mai autók. Egy akkor gyártott, jól felépített autó, ha az ember rendesen karbantartja, sokkal masszívabb és komolyabb, mint egy modern.

Neked mi fontos egy autóban?
– Az egyik a súlya. Ezt a biztonság miatt tartom fontosnak. Fontos, hogy a lábam kényelmesen elférjen, legyen kényelmes a futómű, mert én a ringatózós autókat szeretem, ahogy azt is, ha viszonylag erős a biztonságos előzéshez. Fontos az érzés is. Egy kis japán autóban egy dobozban érzem magam, ebben pedig egy tankban. Az első autóm véletlenül napfénytetős volt, és ebbe a kis extrába rögtön beleszerettem. Ez is ilyen. Nyáron ez zseniális, és a tér érzete is egészen más. Legyen benne klíma, ja, – és majdnem elfelejtettem, hogy legyen automata, és legyen szép. Tini korom óta ezt a formát kedvelem a legjobban, amilyen a mostani autóm is.

– Ha átülsz nem automataváltós autóba, akkor bajban vagy?
– Nem, mert rögződtek a dolgok a tanulásnál, de azért az országútra a családdal nem mennék ki azonnal. Ha egy nagyon megfelelő vételi lehetőségem lenne egy jobb kocsihoz, ez nem lenne visszatartó erő.

– Fontos a hangtechnika az autóban?
– Otthon sem és az autóban sem vagyok erre kényes. Az elég, ha az a stúdióban megvan.

– Hogyan érzed magad az anyós ülésen?
– Izgulok, beleszólok, befogom a szemem és inkább hátra ülök. Ha a saját autómat vezetem és közben beszélgetek, nem veszem észre, ha egy kicsit gyorsabban megyek, és nincs félelemérzetem. Ha más mellett ülök, és száznál többel megy, már nem érzem jól magam és izgulok.

– Hogyan vezetsz?
– Biztonságosan és előzékenyen. A gyalogosokra kínosan odafigyelek. Átlagban ahányszor engem beengednek, annyiszor én is mást. Persze, ha már hatszor bunkók voltak velem, akkor lehet, hogy a hetedikkel, aki semmiről nem tehet, én is bunkó leszek. Lelki állapottól függő, hogy magamban káromkodok-e. A legtöbbször próbálom ezeket a helyzeteket önuralmi lelki tréningként kezelni.

– Kaptál már büntetést?
– Egyszer azért, mert lejárt a műszakim, egyszer azért, mert a község végét jelző táblát megelőzően nagyobb sebességre kapcsoltam, ott, ahol tudtam, hogy már nincsenek házak. Természetesen ott mértek. És egyszer pedig eltévedvén felhajtottam a pályára, amire nem volt matricám.

– Mi volt a legnagyobb sebesség, amit kipróbáltál?
– 230, de nem sofőrként ültem az autóban. Nálam a legnagyobb sebesség 180 volt, amit nem vettem észre és ez volt benne a legijesztőbb. Ha vannak autók körülöttem és figyelek, a megengedettnél legfeljebb tíz százalékkal megyek gyorsabban, és csak akkor, ha tényleg nagyon sietek. Ellenkező esetben, például, ha nem érzem magam biztonságban, akkor inkább beállok a kamionok közé 110-zel. Nem vagyok rápörögve a sebességre, mert nem éri meg a kockázat 10 perc megspórolásához.

– És milyen volt a 230?
– Annyira fiatal voltam, hogy nem volt félelemérzetem. Nevetgéltem, hogy milyen vicces 25 perc alatt leérni Siófokra.

– Mi volt a legkülönlegesebb autó, amiben ültél?
– Egy Porsche 911 Turbo S, ami 2,8 mp alatt volt 100-on.

– És mi volt, amit vezethettél is?
– A Lexus LC 500 Hybrid változata. Ha megtehetném, vennék egy ilyet, valamint egy szuper sportkocsit, egy nagy családi terepjárót és egy nagy angol klasszikust.

– Van különleges autós élményed?
– Felveszek stopposokat és stoppolok is. Húszból egy biztosan felvesz. Számomra mindig megindító élmény beülni egy ismeretlen mellé beszélgetni.

Koncertfotó: Nagy Márton