A fűthető szélvédő korántsem újdonság az autózásban. A szélvédőbe ágyazott vékony fűtőszálak immár évtizedek óta sikerrel akadályozzák meg az üvegfelület párásodását, illetve gondoskodnak a lerakódott jégréteg gyors leolvasztásáról. E vékony fémhuzalok azonban bizonyos esetekben láthatóvá és így zavaróvá válnak a vezető számára.
Erre a problémára talált megoldást fűthető szélvédőjével a Volkswagen. A fűtőszálak nélküli konstrukcióban leheletvékony, elektromosan vezető ezüstréteget visznek fel az első szélvédő rétegei közé, amely elektromos áram hatására gondoskodik a szükséges hőről. E technika rövid idő alatt felmelegíti a fűthető szélvédőt, segítve a jég leolvasztását. A szélvédő alsó részén emellett kívülről nem látható fűtőszálak szolgálnak az ablaktörlők felfekvő felületének melegítésére, megelőzve a lapátok lefagyását.
A fűtőszálak nélküli és infravörös sugarakat visszaverő szélvédőt a Volkswagen már több modelljébe kínálja extraként. Az innovatív fűthető szélvédő ugyanakkor nem csupán a hidegben hasznos. Nyáron a vékony ezüstréteg egyfajta passzív hőpajzsként szolgál, s a napsugárzás akár hatvan százalékát is visszaverve akár 15 fokkal hűvösebben tarthatja az utasteret, mint a hagyományos szélvédők.