Az elmúlt években, évtizedekben nagyon szép, stílusos, egyedi autókat készített az Audi. Utóbbi állítás legújabb modelljére is igaz, az Audi Q2-t ugyanakkor meglehetősen nehéz definiálni. Stílusát tekintve gyakorlatilag lehetetlenség kategorizálni ezt az ötajtóst. Talán akkor járunk a legközelebb az igazsághoz, ha azt mondjuk, mindenből felfedezhetünk rajta egy kicsit. A formája inkább fura, mint szép. Az Audi expresszív járműkoncepcióként aposztrofálja az újdonságát, amellyel belépett a személyre szabható crossoverek világába. És tény, az Audi Q2 valóban nem nagyon alkalmazkodik a trendekhez, nem a megszokott normákat követi. Újszerű, mély benyomást keltő a designja, de valahogy mégis meghatározhatatlan.

Formavilága különféle irányzatok jegyeit hordozza. Ott van benne az SUV-modellekre jellemző megnövelt szabad hasmagasság, aztán a sportautók rövid karosszéria-túlnyúlása, amelyhez kupés tetőív társul. A magasra emelt, mára már az Audinál klasszikussá vált Singleframe hűtőrácsa és méretes alsó légbeömlő nyílásai morcosak, valamint a szigorú fényszórók karakteres arcot adnak a kocsinak. A crossoveres érzést erősíti a hangsúlyos kerékív és a vaskos, műanyaggal burkolt C-oszlop. Pedig terepezni még a Haldex rendszerű quattro hajtással sem lenne képes az új Audi Q2. De, aki ezt választja, az legtöbb esetben cseppet sem vágyik a sárba. Nem a márka legszebb darabja, a legtöbb testvére jóval csinosabb nála, ám vitathatatlanul érdekes jelenség. A részleteket gyönyörűen magunkra szabhatjuk az Audi Q2 konfigurátor segítségével, a robusztus kinézetre pedig sokan alapból rá fognak harapni, legalábbis Ingolstadtban így kalkulálnak.

Bár drága mulatság, de az Audi Q2 éke a letisztult műszerfal, a, teljesen digitális műszeregység a kormány mögött.

Bár drága mulatság, de az Audi Q2 éke a letisztult műszerfal, a, teljesen digitális műszeregység a kormány mögött.

Ami a belsőt illeti, stílusát tekintve abszolút audis. Az összeszerelés a márkától megszokott, igaz, helyenként egyszerű anyagokat használtak, feltűnően több az olcsó, vagy legalábbis olcsóbb hatású felület. A Seat Atecánál látni ilyet, hogy a felső rész jó minőségű, ám a kevésbé látható helyeken azért kemény műanyagot építettek be. Nem szoktunk hozzá az ilyesmihez az Audikban, a nagyobb testvéreknél ezt nem tapasztalni. Stílusos, hogy a belteret a külsőre rímelő piros színű betétekkel díszítették. Elöl bőséges a hely, hátulra kényszerülve meg ne mondjunk kapásból igent egy dél-franciaországi körútra, mert már Tarvisiónál megbánhatjuk. Az új Audi Q2 kezelőszerveinek minősége azonban első osztályú, minden precízen kattan, kapcsolódik, nyomódik. Pont, ahogy azt egy prémiummárkától elvárjuk.

Bár drága mulatság, de a letisztult műszerfal éke az Audi TT-ben debütált, teljesen digitális műszeregység a kormány mögött. Ha akarjuk, még a navigációt is kivetíthetjük az ügyes és ötletes szerkezetre. Persze azért a középre tett központi kijelzőn is előhívhatjuk a navi térképét sok más információval egyetemben. Igazából, ha pénzünk van, majd minden olyan technikai és kényelmi extrát belerendelhetünk a kis Audi Q2-be, ami a nagyobbakba is megvásárolható. Ugyanakkor már az alapfelszereltség is igen gazdag, széria például a gyalogos-felismerő, a vészfékezésre képes pre-sense rendszer, a sebességfüggő kormányrásegítés, vagy a tempomat. Használható méretű a csomagtartó, kívülről nem is gondolnánk, hogy 400 liternyi helyünk van pakolni.

A kis Audi Q2 ára nem súlyos, 6.990.000 forintról indul.

A kis Audi Q2 ára nem súlyos, 6.990.000 forintról indul.

Nem rossz választás ehhez a kocsihoz az 1,4-es TFSI motor a maga 150 lóerejével, bár nem a legtakarékosabb. Az Audi Q2 fogyasztás visszafogott vezetés mellett is 7 és 8 liter közötti alakul vegyes használatnál, igaz, haladni is tud rendesen, ha az élet úgy hozza. Mindenesetre a gyári 5,2 literes átlagot az autóteszt nem tudta hozni. Még mindig a legprecízebb szerkezetek közé tartozik a hétfokozatú, duplakuplungos S-Tronic váltó. Úgy dolgozik, mintha összeolvadnának a sebességek, az áttételek sűrű váltogatása szinte fel sem tűnik. Alapállásban is dinamikus, hiszen kicsi a tömege, de S-be húzva a váltót sportosabban viselkedik. És persze kézzel is kapcsolhatunk, a kormányra viszont annak ellenére nem kerültek váltófülek, hogy a hangolása a dinamikus vezetőknek kedvez.

Tombol az SUV-láz, s az ingolstadti szakértők úgy kalkulálnak, hogy még azok is ilyen kocsira vágynak, akik beérik egy kisebb autóval. Szóval az anyacég azon lépése első látásra logikusnak tűnik, hogy megalkotta az Audi Q2-est. Sok vetélytárssal nem kell megküzdenie ezen a szinten, az biztos, hiszen csupán a háromajtós Mini Paceman és az ötajtós Mini Countryman tehető ebbe a kategóriába. Meg talán a Mercedes-Benz GLA, bár az nem több egy terepesített A-osztálynál.

A divatnak, a trendiségnek ára van, s a prémium szintet amúgy sem mérik olcsón. A kis Audi Q2 ára azonban nem súlyos, 6.990.000 forintról indul, és igazán kedvező a két említett konkurenshez képest. Ám az autóteszt alkalmával nálunk járt agyonextrázott, csili-vili benzines végösszege erősen túlzó. Bármennyire is sok földi jót tettek bele, ennyi pénzért, 14 millióért mifelénk nagyobb autóval kacérkodik az ember, ami abszolút érthető is.

Audi Q2 műszaki adatok
Motor: 1395 cm3
Teljesítmény: 150 LE, 250 Nm
Végsebesség: 212 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 8,5 s

Audi Q2 fogyasztás: 7,4 l/100 km
Audi Q2  ár: 6 990 630 Ft

Audi Q2 Sport 1.4 TFSI S-Tronic tesztautó ára: 14 062 500 Ft

Audi Q2 vélemények
Külső: 3
Belső: 4
Ár/érték: 2

Előny/hátrány
+ Kellemes belső, élvezetes vezethetőség, egyedi stílus, könnyű kezelhetőség, komfortérzet
– Rázós futómű, durva ár, korlátozott használhatóság