A tavaly bemutatott BMW Concept Z4 tanulmányautó alapjaira épülő, teljes nevén BMW Z4 M40i First Edition különkiadást először idén augusztusban láthatta a publikum.
Sportos karosszériaarányaival a BMW Z4 cabrio már akkor tudatta mindenkivel, hogy nem átlagos dinamikát képvisel. A roadster hátsó tengelye elé tervezett üléssor, az alacsony súlypont, a tengelyek közötti 50:50 arányú terhelés-elosztás, a széles nyomtávok és a kompakt tengelytávolság egysége kimagasló vezetési élmény előfeltételeit teremti meg.
A 340 lóerős, soros hathengeres benzinmotorjával, elektronikusan állítható lengéscsillapítókkal dolgozó ültetett sport-futóművével, a BMW M sport fékrendszerrel és a hátsó tengelybe integrált differenciálművel minden szempontból megfelel a vele szemben támasztható elvárásoknak.
A BMW Z4 cabrio mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, és a hivatalos adatok szerint az átlagos fogyasztás is 7.5 liter alatt tartható. Persze nyilván komoly mazochistának kell lenni a gázpedálon, hogy egy ilyen autóban ezt valóban hozzuk is.
Az új generációs Z4 sorozat normál pici változatai egyébként háromféle erőforrással lesznek majd elérhetőek. Mint kiderült az M40i BMW M Performance soros hathengeres erőforrása, hasonlóan a limitált kiadáshoz, szintén 340 lóerőt tud majd leadni, az sDrive30i 258, míg a BMW Z4 sDrive20i 197 lovas változattokkal lehet majd a miénk. Mindhárom benzinmotor erejét és forgatónyomatékát egy nyolcfokozatú Steptronic Sport sebességváltó továbbítja a kerekek felé. Az új BMW Z4 bevezetése 2019 tavaszán veszi kezdetét.