Opel Grandland X 2.0 CDTI Aut. Ultimate

Az Opel 88 év General Motors irányítás után került 2017-ben a franciák kezébe, és az új, PSA csoportos korszak első fecskéi közül a Grandland X az egyik. Bár azt nem tudni, hogy a modell dizájnjához mennyi köze volt az új tulajnak, de bármelyik banda rajzolta is, nagyon jó munkát végzett. Az Opel Grandland X Ultimate teszt során próbált kocsi stílusa ugyanis konzervatív, de mégis sportos, és szerencsére továbbra is abszolút opeles maradt.

A hovatartozást jól mutatja a hullámzóan rácsozott hűtőmaszk, melyben a lámpákig futó két króm szárny emeli ki a logót, valamint a feketével áthúzott C oszlop, no meg az egyedi hatású lámpák. A külső nagyon harmonikus, jó érzés ránézni, és az összképet látványosan feldobják a hatalmas, 19 colos könnyűfém kerekek is. A kellemes forma könnyen eladja magát, ami ebben a roppant népszerű, ám egyben nagyon erős osztályban, mint ami a plázadzsippeké, cseppet sem hátrány. Persze azért az ismertség sem mellékes, és hát a német-francia márka neve elég jól cseng nálunk, amit mi sem bizonyít jobban, hogy a magyar utakon a mai napig Opel modellek futnak a legnagyobb darabszámban.

Az Opel Grandland X konzervatív, de mégis sportos, és szerencsére abszolút opeles maradt.

Az Opel Grandland X konzervatív, de mégis sportos, és szerencsére abszolút opeles maradt.

Meglepetéseket az Opel Grandland X Ultimate belső tere sem okozott, ízléses és roppant észszerű. Nem kell napokig, hetekig tanulgatni a kezelőszerveket, minden abszolút logikus. Nagyon jó, tetszik, ahogy a németek ezt megalkották, vannak még könnyedén és biztonságosan kezelhető gombok, tekerők, nincs agyonbonyolítva, és minden egy digitális monitorba betuszkolva. Ennek köszönhetően nem is kell elveszni a menürendszerben egy szimpla hangerőváltáskor.

A legújabb generációs IntelliLink-rendszer természetesen Android Auto- és Apple CarPlay-kompatibilisek, de ez ma már alapelvárás. Bár az utastér teljes mértékben opeles, azért már felfedezni egy-két PSA-s alkatrészt is, de persze ez nem baj. Az a tapasztalatunk, hogy ezek ugyanolyan jól működnek mint a német szerkezetek, és tényleg csak az veszi észre a különbséget, aki bolondja az autóiparnak.

A kocsi 4477 milliméter hosszú, 1844 mm széles és 1636 mm magas, vagyis az Grandland X méretek majdnem akkorák, mint féltestvére, a Peugeot 3008 esetében, ám az Opel mégis jóval nagyobbnak, komolyabbnak tűnik kívülről. Beülvén aztán persze látszik, hogy a helykínálat nagyjából egyforma. Elöl és hátul is kényelmesen el lehet férni benne, abszolút megfelel a kategóriájának.

Meglepetéseket az Opel Grandland X Ultimate belső tere sem okozott, kényelmes, ízléses, roppant észszerű, jó érzés benne helyet foglalni.

Meglepetéseket az Opel Grandland X Ultimate belső tere sem okozott, kényelmes, ízléses, roppant észszerű, jó érzés benne helyet foglalni.

 

Ahogy már több korábbi Opel-modellbe, ebbe is rendelhető 70 ezer forintért a 6 irányban állítható, ergonomikus AGR vezetőülés, ami a német Egészséges Hát Munkacsoport (AGR) által is minősített remek darab, ráadásul a fotel változtatható laphosszúságú, hát- és gerincbarát. Az Opel Grandland X Ultimate felszereltségi szintjén a csomagteréhez egy láblegyintéssel is eljuthatunk, és az elektromos csomagtérajtó mögött 514 liternyi helyet találunk, ahol a kisebb csomagokat akár hálóval is rögzíthetjük.

Ezt az Opelt már nem a szentgotthárdi motor hajtja, hanem a francia konyhaművészet egyik terméke. A 177 lóerős, 400 Nm nyomatékú blokk szerkezetét és működést már a PSA-nál főzték ki. Hangja alig van, ereje annál jobban, bátran lehet vele előzésbe fogni. A Grandland X 2.0 diesel gyorsulása jó, a csúcsnyomatékot már kétezres fordulattól élvezhetjük, és a lendület nem is nagyon csökken a teljesítmény emelkedésével, a csúcsot 3750-es fordulaton éri el az erőmű.

A Grandland X 2.0 diesel erőforrásának hangja alig van, ereje viszont annál jobban, bátran lehet vele előzésbe fogni.

A Grandland X 2.0 diesel erőforrásának hangja alig van, ereje viszont annál jobban, bátran lehet vele előzésbe fogni.

A nyolcsebességes Aisin automata váltó szintén a Peugeot-tól származik, könnyű megszokni, bár a gyors gázadásokra nagyon enyhe késéssel reagál. Az új kapcsoló az alacsony belső súrlódásnak köszönhetően kedvezőbb fogyasztást és kulturált, finom, rángatástól mentes működést nyújt számunkra. Utóbbiakat mi is megtapasztaltuk, ami meg az étvágyat illeti, valóban nem egy mohó kisegér. Az Opel Grandland X fogyasztása városban 7 liter körül alakult, a 130-as autópályázásnál 6.3 litert mértünk, a vegyes pedig még kevesebb volt, ami teljesen elfogadható ebben a méretben egy automataváltós kocsitól.

Bár a sportos szabadidő-autók osztályának hívják azt a kategóriát amelyben ez az autó versenyez, mégis sokkal inkább urbánus kocsi, a város az igazi terepe, és egyébként is csak elsőkerék-hajtással kapható. A feláras terepprogram-választó kapcsoló próbálja ugyan elhitetni velünk, hogy ezzel akár járatlan úton is kalandozhatunk, de azért a földútra tévedve ne nagyon vagánykodjunk.

A nálunk járt Opel Grandland X Ultimate ára 11,6 millió forint, amennyiért Borsodban már egy normális méretű lakást is kaphatunk. Szóval, nem kevés pénzről van szó, ám a konkurensekkel összehasonlítva mégis egészen jó vétel ez a német SUV. Hasonló felszereltséggel például a VW Tiguan nagyjából 14 millió forint, a szintén automata, bár összkerekes Ford Kuga 13,1 millió, míg az egyedi stílusú francia féltestvér, a Peugeot 3008 ugyanezzel a motorral 13 millióba kerül.

A zöldülés zászlaja alatt Németországban ugyan kiadták már a kilövési engedélyt a dízelmotorokra, de azért még mindig élvezhető és gazdaságos szerkezetek ezek, s aki sokat megy, nagyon megéri ezzel választania. Aki meg nem, s egy ilyen Opelt szeretne, annak az 1,6 literes, 180 lóerős turbó benzines a megoldás, amely 380 ezer forinttal még olcsóbb is a nagy dízelnél. Bármelyikre is esik a választás, egy csinos, korrekt, jó pedigréjű autót kap az ember a pénzéért. Ami viszont a legnagyszerűbb, hogy a tulajdonosváltás után is megmaradt a német íz az Opelnél, még ha francia fűszerekből dolgoznak is.

Opel Grandland X 2.0 CDTI műszaki adatok
Motor: 1997 cm3
Teljesítmény: 177 LE, 400 Nm
Végsebesség: 211 km/h
Gyorsulás 0-100 km/óra: 9,5 s

Opel Grandland X 2.0 CDTI fogyasztás: 5,9 l/100 km
Opel Grandland X ár: 6 050 000 Ft

Opel Grandland X 2.0 CDTI Aut. Ultimate tesztautó ára: 11 636 000Ft

Opel Grandland X 2.0 CDTI vélemények
Külső: 5
Belső: 4
Ár/érték: 4

Előny/hátrány
+ Jó zajszigetelés, kényelmes futómű, kellemes belső, erős dízelmotor ügyes automatával
– Apróbb összeszerelési hibák, összkerékhajtás felár ellenében sincs