Az utóbbi időben elég sok újdonságot dobott piacra az Audi, s ezek többsége a nagyobb kategóriákba, a luxusosztályhoz tartozik. Az Audi Driving Experience 2019-es Balaton-felvidéki túrájára 11 autót hozott most el az ingolstadti cég, köztük a legnagyobb vadakat, amelyek összesen 3000 lóerőt jelentettek és nagyjából 300 millió forintot értek.
A márka újdonságai közül meghajthattuk többek között a legnagyobb sportos szabadidő-autót, az Audi Q8-ast, az Audi A7 Sportbacket, az S7 Sportback TDI quattro tiptronicot, az A5 Cabrio Sport 40 TFSI S tronicot, az új RS5 Sportback quattro tiptronicot, és a márka új reménységét, az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modelljét, az e-tront. Amúgy utóbbi rettentő jól mutat, szép vas, és persze tipikusan audis stílusban erősíti tulajdonosában a derék környezetvédőt.
A 4.9 méteres, üresen is 2.5 tonnát nyomó monstrumban természetesen minden olyan kényelmi és biztonsági berendezés benne van, mint a robbanómotoros testvéreiben. Hivatalosan a rendszer boost módban 408 lóerőt és 670 newtonméter nyomatékot hoz ki a két motorból. A számok birodalmában ez elég jól mutat, ám érdekes módon valahogy mégsem olyan dinamikus az alapáron is majdnem 30 milliós e-tron, mint ahogy azt a papírforma alapján gondoltuk volna. Az 5.7 másodperces 0-100 km/h-s gyorsulás villanyautó-mércével nem annyira ámulatba ejtő.
Az Audi Driving Experience 2019 őszi túrájának másik komoly finomsága az Audi R8 Coupé sportkocsi volt, amely persze már a látványával is ölni tud. Számunkra azonban még kedvesebb, hiszen az 5.2 literes, V10-es szívómotorját Győrben gyártják. A szigorú európai károsanyag-kibocsátási normák és a széndioxid-törvények vélhetően nyugdíjazni fogják az ilyen kocsikat, de azért szerencsére maradt még egy kis időnk addig. Persze elektromos hajtással is gyárthatják majd őket, de lássuk be, az már még sem lesz ugyanaz.
Egyébként ezt a győri hajtóművet szerelik a Lamborghini Huracán LP 610-4-be is így nem csak formavilágában hajaz rá, de erejében is olyan az R8-as, mint egy nép-Lambo. – Persze egy nálunknál cseppet gazdagabb világban, hiszen ez mégis csak egy 58 millió forintról induló szupersportautó. Az Audi középmotoros veszedelme 3.5 másodperc alatt tudja le az első 100-at, és ez a gyorsulás bizony komolyan mellbe vág, amihez hozzájön még a brutális durrogó motorhang is. Az érzést lehetetlen átadni, de a lényeg, hogy ez a kocsi mindig rosszaságra csábít, szinte követeli, hogy nyomjuk neki a gázt.
Azt eddig is tudtuk, hogy a márka az autóipar elitjébe tartozik, de az Audi Driving Experience 2019-es találkozóján végig próbálva a modellek krémjét, most már az is világos, hogy miért olyan népszerűek azok világszerte.