A Citroen kezd visszatérni ahhoz, amihez nagyon értett a hatvanas, hetvenes, nyolcvanas években, az egyedi autók alkotásához. A C4 Picasso után itt a csodabogár Citroen C4 Cactus, amely annyira jól sikerült a franciák szerint, hogy az ősszel bemutatott és tömegmodellnek szánt új C3-as máris rokonságot mutat a nagy testvérrel.
Kitűnni a tömegből – akik erre vágynak, ám viszonylag olcsón szeretnék ezt kivitelezni, no, nekik szól a Citroen C4 Cactus. Egyediségből csillagos ötös ez az autó. Ráadásul nemcsak a formája különleges, hanem még olyan apróságokban is eltér a többiektől, mint az ütés- és bevásárlókocsi-álló oldalpanel.
Az Airbump fantázianevű, hőre lágyuló poliuretánból készült, levegővel és szivaccsal teli külső betétek erősen fokozzák az amúgy sem rossz összhatást, valamint az sem mellékes, hogy a designon túl ellenállnak a kisebb sérüléseknek is. Persze nem mindenkit fog meg ez a különleges autó, de akinek nem tetszik, az sem irigység, vagy lenézés miatt érez így, a Citroen Cactus vélemények mindig is meg fognak oszlani.
A 4,5 méter hosszú C4 Cactus inkább aranyos és érdekes, mintsem szép. És ez igaz a belsőre is. Igazi uniszex karakter, ilyen utastérrel sehol máshol nem fogunk találkozni. Persze vannak benne hatásvadász elemek, amelyek a régmúlt Citroen modelljeire emlékeztetnek, de ez nem baj, mert ezek is jók.
A műszerfal, az ajtók anyaga nem a legminőségibb, de a Citroen C4 Cactus ár is hozzá lett ehhez igazítva, 3,84 millió forintért már hazavihető. A folyadékkristályos digitális kijelző, az utazóládát imitáló kesztyűtartó, az ajtók a varrott bőrhatású behúzókkal rettentően egyediek, ötletesek, ilyesmikkel máshol nem találkozunk. A középkonzol tetején trónoló érintőképernyő alapáron jár, és innen kezelhetünk majdnem mindent a C4 Cactusban.
A modell motorválasztéka nemrég átalakult. Van az 1.2 PureTech benzines és az 1.6 BlueHDi dízel. Mi az utóbbival teszteltük az autót, és telitalálatnak bizonyult. Jól megy a 100 lóerővel, de mégis az étvágya a legbarátibb. A Citroen C4 Cactus fogyasztás 4-5 liter között mocorgott a gyorstesztünk alatt, és ennél több nem is kell egy ilyen családi autóba. A nálunk járt dízelmotoros csúcsverziónak, azaz a Shine felszereltségű típusnak 5 475 000 forint az ára, ami reális és átlagos ebben a méretosztályban.
Ennyiért ilyen különleges kocsit nehéz találni. A Citroen C4 Cactus igazi csodabogár, de végre egy olyan autó, ami jópofa és izgalmas, nem olyan mint a többi, sőt…