A megújult városi terepjáró szintén megkapta a Q modellcsaládra jellemző olyan formai elemeket, mint a Singleframe hűtőrács, vagy éppen a két részre osztott oldalsó légbeömlő, melyek mellett a kiemelt küszöbvonalak még tovább erősítik az Audi terepjáró robosztus mivoltát.
Akár az ötüléses, akár a 7 személyes Audi megvásárlása mellett döntünk, egy remek autót kapunk, mely kitűnően ötvözi a minőséget a praktikus hétköznapi részletekkel. Az új kialakításnak köszönhetően az Audi Q7 SUV hossza 5063 milliméterre nőtt, szélessége 1970, míg magassága eléri az 1741 millimétert.
A fejlesztéseknek köszönhetően tovább javult az autó dinamizmusa, és opcionálisan elérhetővé vált az elektromechanikus aktív kanyarstabilizátor is. Az állítható stabilizátorok egyenes haladás mellett csökkentik a karosszéria kimozgását az egyenetlen útfelületen, míg a változó szabadmagasságot kínáló adaptív légrugózás még inkább lehetővé teszi az új Q7-es Audi terepjáró tulajdonságainak érvényesülését.
Bár természetesen itt sem beszélhetünk valódi off-road képességekről, de az alapfelszereltség részét képező quattro összkerékhajtással az aszfaltot elhagyva is jól boldogulhatunk. Az Audi drive select szabályozórendszer hét terepes üzemmódot kínál számunkra, melyekkel tovább finomíthatjuk 4×4 kalandjainkat. Az Audi terepjáró bevezetésekor két dízelmotor közül választhatnak a megrendelők, majd később egy benzines, valamint egy plug-in hibrid is érkezik.