A negyedik generációjához érkező Audi RS6 Avant a hagyományokhoz illően most is a benne lakozó dinamikát hűen kifejező külsőt kapott.

A 40-40 milliméterrel kiszélesített karosszéria hatását csak tovább erősítik az olyan megoldások, mint a 22 colos kerekek, a márkára jellemző Singleframe hűtőrács, az újvonalú motorháztető vagy éppen az Audi A7 Sportback-nél már megismert fényszóróforma. Az alsó peremig húzódó szélső légbeömlő nyílásokkal pedig nem titkolt módon már az Audi R8 szupersportautó elejére utaltak a tervezők.

Az Audi RS6 Avant utastere, ahogy azt már megszokhattuk, most hibátlan.

Az Audi RS6 Avant utastere, ahogy azt már megszokhattuk, most hibátlan.

A belső tér most is a gyártótól megszokott magas színvonalat hozza, melyben többek között olyan megoldások kaptak helyet, mint a fekete gyöngynappa-bőr/Alcantara kárpittal ellátott, steppeléssel készült sportülések.

A lényeg azonban még ennél is beljebb van elrejtve, az új Audi RS6 kombi 4.0 TFSI erőforrása ugyanis nem kevesebb mint 600 lóerő teljesítményt képes leadni úgy, hogy álló helyzetből 3,6 másodperc alatt százon, majd 12 másodperc alatt már 200-on van. A végsebességet 250-nél korlátozza az elektronika, de ez opciós csomagokkal 280, illetve akár 305 kilométer/óráig is emelhető.

A 48 voltos mild-hybrid rendszernek köszönhetően az Audi RS6 Avant ugyanakkor a nagyfokú dinamizmus mellet a gazdaságosságra is ügyel, melynek köszönhetően akár 0.8 literrel is csökkenhet az átlagos fogyasztása az autónak. Az Audi RS6 kombi várhatóan 2020 elején kerül majd ki az európai márkakereskedésekhez, de az árával kapcsolatban egyelőre még nem láttak napvilágot hiteles információk.