Két éve már, hogy a németek bemutatták az A8-as szériát, és úgy érezték eljött az ideje némi frissítésnek a modellosztályban. Így a hamarosan piacra kerülő, de az elegancia mellett most főleg a sportos dinamizmust szem előtt tartó Audi S8 2019-ben kapott egy nagyteljesítményű új V8-ast.

A beépített biturbo-feltöltésű 4.0 TFSI erőforrás teljesítménye 571 lóerő és mintegy 800 newtonméter forgatónyomatékkal szolgál, a modell végsebességét pedig 250 kilométer/órára határolja le az elektronika.

A quattro összkerékhajtás természetesen már alapból jár az új Audi S8-hoz, ugyanúgy, mint az aktív futóműtechnika.

A quattro összkerékhajtás természetesen már alapból jár az új Audi S8-hoz, ugyanúgy, mint az aktív futóműtechnika.

A gyártó az új Audi S8 esetében is 48 voltos mild-hybrid rendszerrel támogatja a fogyasztás mérséklését, mely többek között a fékenergia visszanyerésével és a hengerkapcsolás technológiájának összetett alkalmazásával 0.8 literrel is csökkentheti az elfogyasztott üzemanyagot.

A quattro összkerékhajtás természetesen már alapból jár az új Audi S8-hoz, ugyanúgy, mint az aktív futóműtechnika. Ez utóbbi egy a légrugózással és az autó orrába szerelt kamerákkal együttműködő rendszer, mely a kerekeket egymástól függetlenül, külön-külön is az útfelület egyenetlenségeihez igazíthatja, így is fokozva a kényelmet és a menetbiztonságot.

Opcióként előre 420, hátulra 370 milliméter átmérőjű szénszálas féktárcsákat választhatunk, illetve az 5,17 méter hosszú sportlimuzin akár 21 colos peremátmérőjű kerekekkel is rendelhető lesz. Az új Audi S8 ára magyarországi viszonylatban még nincs meghatározva, de német hírforrások 120.000 euró környékére várják.