Manapság egyik gyártó sem teheti meg, hogy a legszélesebb vevőkört érintő kompakt szegmensben ne kínáljon sportmodellt. A gyártók közül csak néhány példát alapul véve a Renault a kihegyezett RS mellé bevezette a karosszéria, felnik, ülések, és színek által mindössze csak sportosabban tálalt GT-t. A Peugeot hasonló taktikát választva a szintén GT és GTi változataival lépett a piacra, az európai prémiummárkák pedig mindezekre rátettek még egy további lapáttal. Az Audi, a BMW és a Mercedes-Benz első lépésben ügyesen koreografált optikai csomagokat ad a vásárlóknak – mivel sokaknak már ennyi elegendő a boldogsághoz -, majd ezután jön a kínálatban lájtos sportgép, végül ott a nagyágyú.
Most maradva az Audinál, az iménti felsorolás alapján a sort az S line csomag nyitja, amivel szinte bármelyik A3-as felöltöztethető, ezt követi a 2,0 literes, 300 lóerős S3, míg a piramis csúcsát az Audi RS3 jelenti. Ez utóbbi azonban valóban több mint játékszer. A 4,34 méter hosszú ötajtóst a vagány Audi TT RS-ből ismerős 2,5 literes, soros öthengeres turbómotor hajtja, a teljesítmény 367 lóerő (5500-6800/min), a forgatónyomaték maximuma 465 Nm, ami kedvezően széles fordulatszám-tartományban (1625-5550/min) áll rendelkezésünkre. A váltó hétfokozatú, duplakuplungos, villámgyorsan dolgozó, – az Audi-zsargonban csak S tronic automata -, amivel álló helyzetből 4,3 másodperc alatt érhető el a 100 km/h-s tempó.
A Luxemburghoz közeli németországi Eschweilerben található MR Racing tuning műhely repertoárja rendkívül gazdag. Elsősorban a Volkswagen-csoport márkáit faragják előszeretettel, de egyedi projektjeiket másokra is szívesen kiterjesztik. A felfelé nyíló Lambo-ajtót például a Smart-tól a Chevy Corvette-n át a Nissan 370 Z-ig gyakorlatilag bármilyen autón megvalósítják. A megrendelők között akadt aki Hummer terepjáróra kérte – és meg is kapta -, sőt a legnagyobb poénjuk a normál ajtós Lamborghini Gallardo átépítése. Az optikai módosítások és teljesítménynövelések mellett lehetőség van komplett futómű tuningra is, de az MR Racing akkor is partner, ha a tulajdonos csak egyedi szőnyegeket, különleges festést, vagy mutatósabb felniket szeretne.
Az átdolgozott Audi RS3 tuning színterve kicsit reklám ízű lett, mert a fehér bázisautó vékony fekete sávokkal elválasztott kék-piros csíkozása azonnal a Martini Racing autóit juttatja a szemlélő eszébe. Persze ez nem baj, mert látványos, akárcsak a színben harmonizáló piros, hivatalosan Traffic Red felni.
A gyári 19 colos kerékméreten nem változtatott a tuning műhely, mert már ezek sem szokványos papucsok egy kompakt ötajtóson. A Pirelli gumik mérete is maradt 235/35 ZR19. A GTR felni nem sajátmárkás termék, mint sok minden más komponenst, ezt is külső beszállító katalógusából, jelen esetben a német ATS-től választotta az MR Racing Tuning. Az állítható futómű sem amatőr munka, a rugók, a lengéscsillapítók és egyéb elemek a KW Clubsport szett részei, így nyugodtan mondhatjuk, hogy biztos lábakon áll az Audi RS3 tuning. Erre szükség is van, mert az Év Motorja címmel kitüntetett győri gyártású erőforrásban bőven van tartalék, a fejlesztők szerint akár 535 lóerő és 700 Nm fölé is lehetne menni, még ha az első körben be is érték ennél kevesebbel.
Az átprogramozott ECU vezérlő mellett új a TTE 500-as turbó, hatékonyabb a szívórendszer és a hűtés. A magas fordulaton egy szelep nyitására felhangosodó, rozsdamentes acélból hajtogatott kipufogó, valamint a sportkatalizátor a témában specialista Friedrich Motorsport munkáját dicséri. A számok nyelvén mindez 448 lóerőt és 653 Nm forgatónyomatékot jelent, ami szériában Torsen-differenciálműves quattro összkerékhajtással fog talajt, akárcsak a gyári Audi RS3-ban.
Az MR Racing pontos méréseket még nem végzett, hogy mennyivel is javultak a menettulajdonságok, de a limit nélkül 250 km/h fölötti végsebességgel, és a vélhetően négy másodpercnél rövidebb százas gyorsulással, az MR Audi RS3 tuning már valószínűleg a nagyvadak területére vitte az autót.